Igår tittade mitt tjejiga sällskap och jag, på en fin film.
En film som alla som bara tittar på amerikanska romantiska komedier (jag), borde se någon gång.
Jag hamnar gärna i det filmträsket just för att det är så härligt att drömma sig bort, och önska att man levde ett sånt där, riktigt glassigt liv. Men jag tittar inte bara på sånt.

Jag går tillbaka till denna vackra film.
Namnet på filmen var "Once" och den handlade om en gatumusiker som träffar en blomsterflicka, under "dammsugarförhållanden". (om ni får för er att se filmen kommer ni att förstå mitt ordval)
Flickan har ekonomiska problem men är en fantastisk pianist.
Hon har fått lov att komma till en musikaffär en timma om dagen och spela på något piano, bara för att hon inte har råd att köpa ett eget.
Det uppstår en fin relation mellan de två, och som åskådare kan man inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att filmen blir så bra.

Musiken är skriven av de två huvudpersonerna, och soundtracket - Falling slowly - fick en oscar.
Själva filmen har blivit väldigt uppmärksammad och prisad för både dess musik och manus.

Helt klart en film värd att se.


1 kommentarer

jj

28 Feb 2010 21:57

sv: Tycker du?

tack gullet !<3

Kommentera

Publiceras ej