Jag älskar kontraster.
Mitt liv är fullt av underbara kontraster och jag kunde inte älska det mera.
Att gå av en scenkant i femton centimeter höga klackar, röd långklänning och håruppsättning, för att sedan gå ut bakvägen en timma senare i jeans, sweatshirt, träskor och med håret i svans.
Att åka med i en klasskamrats bil med dunkande house musik på högsta volym, och bli avsläppt i kyrkan för två timmars umgänge med mina vänner över 65.
 
Ibland känns det som om jag lever flera liv.
Jag är mig själv alla dygnets timmar, skulle aldrig ändra mig, bara anpassa mig.
Erfarenheterna gör det lättare att hantera kontrasterna, jag kan omöjligt förklara för min dunkande klasskamrat att jag finner nöje i att prata med pensionärer.
Att ena timman berätta för min vän, med dåligt självförtroende hur fin hon är. Och andra timman, tala om för farbrorn att han har köpt sig en fantastiskt snygg skjorta!
 
Kontrasterna i mitt liv är min inspiration.
Ordning och planering är mitt andranamn,
spontanitet är det fantastiskt viktiga och den värdefulla
kontrasten.
 

1 kommentarer

Steffie

24 Nov 2012 12:17

Du satte ord på det!

Kommentera

Publiceras ej