Det är snart oktober, jag är sjuk och bakar kakor för en snabbare tillfriskningsperiod.
Hittills har 2012 bjudit på många överraskningar, inlaget i olika vackert omslagspapper. Just som jag tror att vägen är rak, och nog densamma ett tag, så har den gjort en snabb usväng.
Ungefär som när man använder en GPS för att man är osäker på vägen och den plötsligt säger:
Gör en usväng. Så fort det finns möjlighet, gör en usväng. Usväng.
Då blir man ju inte mindre osäker på om den vägen man kör på verkligen är rätt, direkt.
Men av någon anledning så har jag släppt kontrollen, alla växlar är tillåtna och det enda jag har bett om är någon som kan hålla mig i handen.
 
Jag har börjat sista året på gymnasiet. Jag har gjort min sista första månad på en ny hösttermin.
Nu behöver jag struktur, rutin och E20. Jag behöver rak motorväg där det är tillåtet att köra i 110, för är det det, så kommer jag köra i 120.
120 i alla usvängar som vägen kommer göra, 120 där alla andra står stilla och väntar, 120 med ett leende och så en snabb vink till dig därborta.
 
Det finns inga bevis för att tiden går fort.
Men det finns en himla massa människor som säger att den gör det.
Det är tid att hitta hem nu,
det är tid att hitta vad jag vill nu.
 
 

1 kommentarer

Anonym

21 Sep 2012 20:46

Många lyckönskningar.
Krya på dig.

Kommentera

Publiceras ej