Och här går Sveriges kvinnor.
De som får allting att fungera, men som aldrig får ett tack.
Här går de i butik efter butik och shoppar åt sina män...
Här ska det kläs upp i sovrummet minsann!
Oförståeligt, sorgligt.

Hur hamnade jag i kön till provhytten,
bredvid en medelålders överklass kvinna,
där vi båda bär på likadana plagg?
Och hur i hela friden kommer det sig att hon har storlek small på sin, när jag har medium?
VEM är det som ska vara yngst och snyggast här egentligen.
Tröjan känns inte så het längre, jag går och hänger den på provade plagg stället.
En helt oprövad tröja i stolek medium på provade plagg stället.

Så hånglas det i soffor på Ikea,
och jag känner att: Varför är inte det där jag?
Inte för att killen var snygg eller så, utanför att jag är typen som skulle kunna hångla i vilken soffa som helst på Ikea.
Inte med vem som helst dock.

Så skriker ännu en unge efter mera glass.
"Älskade lilla problem, som jag skaffade i något helt annat livskapitel, kan du snällt hålla din glappande mun för en stund så mamma får köpa alla sina snygga toppar ifred? De som hon ska ha när hon raggar på nya pappor?
Tack."


3 kommentarer

mamma

03 Jan 2012 16:31

alldeles, alldeles underbart. Bokmaterial.

Amanda

03 Jan 2012 18:31

svar: Åh, tusen tack för dina söta ord! <3

Sara Johnsson

06 Jan 2012 13:03

Detta var fint och inspirerande! Fortsätt skriv! :)

Kommentera

Publiceras ej