Att jag har en stark personlighet
det har jag vetat sedan många år tillbaka.
Men att det skulle vara så svårt att bli accepterad som tjejen med stark personlighet,
det hade jag aldrig trott. 
I vanliga fall hade jag sett det här som ännu en utmaning i livet,
en sådan som man bara blir starkare av.
Det är svårt att börja om när man måste kämpa så hårt för att visa vem man egentligen är.
Försöka överbevisa andras förutfattade meningar.

Jag vet precis hur ni känner.
Ni fantastiska, starka, utåtriktade tjejer där ute.
Som får slita för att få höras.
Jag vet precis hur hopplöst det känns ibland.
Men jag lovar er:
Lägger ni er ned och låter de gå över er, med de som de tror är självsäkra steg med alldeles för höga klackar, så blir ni inga bättre människor.
Ni lär er ingenting utav det.
Tvärtom.
Visa dem att ni är starkare än så.

2 kommentarer

anna

28 Jan 2012 19:20

Skär som eld att läsa. Eld som renar. Ge inte upp, du är ämnad för något större. <3

Sara

08 Apr 2012 14:59

Nu vet du var tuppkammen kom utav.

Kommentera

Publiceras ej