Min inre psykolog säger alltsom oftast till mig att sluta vara orolig.
Om det är någonting som verkligen kommer att sätta prägel på mitt utseende om sextio år
så är det mitt ständiga oroande.
Jag funderar ganska mycket. Mest på viktiga saker förstås
men också på väldigt oviktiga saker.
Idag funderade jag på hur jag kommer se ut som sextio år.
Jag längtar efter att bli rynkig och russin. Det är vackert när man kan se att människor har levt.
Allra finast tycker jag det är med rynkorna kring ögonen och munnen.
Man kan bara föreställa sig hur många skratt och hur många tårar som spridit sig i det gamla ansiktet.
Och om ni inte visste det, så är rynkiga bröstkorgar på gamla damer, det gosigaste som finns.
Inte för att jag har provat att gosa med så många,
men ändå.

2 kommentarer

Maria

24 Mar 2012 21:05

Maria

24 Mar 2012 21:08

Fina Linnéa. jag ser dig framför mig-skrattrynkor, randiga strumpor och anteckningblock. te och scones bjuds det på;) kram på dig

Kommentera

Publiceras ej