Just i kväll har jag lite ont i hjärtat.
Ibland blir det så, och jag förundras över hur det kan bli så när allt som är runt mig just nu är fantastiskt.
Just ikväll sitter jag och tittar på när sommarens första dag säger hejdå
och undrar om den kommer tillbaka imorgon eller om vi får vänta med att se den igen.
Jag tänker på hur mycket jag saknar mina vänner som inte bor nära längre utan som flyttat och vågat.
De är vackra fåglar som flugit ur sin bur och prövat sina vingar, och de verkar bära, då de inte kommer hem till boet igen. Inte just nu iallafall.
Inte just i kväll.
Trädet utanför mitt runda fönster, det har slagit ut nu.
Helt och hållet.
Det är som om bladen skriker efter efterlängtad uppmärksamhet.
Just i kväll, tänker jag på alla er därute.
Mina hjältar. Ni som försvinner, flyttar och vågar.
Ni kommer alltid finnas i mitt lillgamla hjärta.
Inte bara...
just i kväll.

Kommentera

Publiceras ej